24 Ekim 2013 Perşembe

TUTSAK VEKİL SARIYILDIZ: KELEPÇELİ TEDAVİYİ REDDEDİYORUM


Tutuklu BDP Şırnak Milletvekili Faysal Sarıyıldız, kelepçeli olarak hastaneye götürülmek istenmesine tepki göstererek tedavi olmayı reddetti.

Diyarbakır D Tipi Kapalı Cezaevi'nde tutuklu bulunan BDP Şırnak Milletvekili Faysal Sarıyıldız, sağlık sorunları nedeniyle hastaneye kelepçeli götürülmek istenmesine tepki göstererek, tedavi olmayı reddetti. Sarıyıldız, kelepçe takmayı reddettiği için hastaneye götürülmedi. Danışmanı aracılığı ile açıklamada bulunan Sarıyıldız, hastaneye götürüldüklerinde onur kırıcı uygulamalar ile karşı karşıya kaldıklarını ifade ederek, şunları kaydetti: "Hasta koltuğuna oturuncaya kadar ellerimiz kelepçeli, bir er de koluma başka bir kelepçeyle bağlı, sağımda, solumda, önümde uzman bir çavuşun emrindeki askerlerle tedaviye götürülüyoruz. Askeri yetkililere 'Ellerim zaten bağlı, ayrıca bir askeri bağlayarak rencide etmenize gerek yok. Milletvekiliyim, kaçacak değilim' dediğimde oldukça soğuk bir tavırla 'Benim için fark etmez, bana böyle emir verildi, ben de uygulayacağım' şeklinde cevaplar veriliyor. En son yine rahatsızlığım nedeniyle hastaneye gitmek istediğimde tekrar aynı uygulama ile karşılaşınca tedavi olmayı reddettim. Bel fıtığı, karaciğer, mide gibi rahatsızlıklarım da olmasına rağmen, şahsımızda halkımıza uygulamaya çalışılan söz konusu aşağılayıcı tutumlar nedeniyle hastaneye götürülmeyi artık reddediyorum."


Askerlerin siyasi tutsaklara yönelik yaklaşımının kişisel olarak ele alınamayacağına dikkat çeken Sarıyıldız, AKP iktidarından cesaret alan askerlerin ilgili mevzuatları bir kenara bırakıp, duyguları ile hareket edebildiğini ve bazı askerlerin yaklaşımlarında da düşmanca tavır gördüklerini aktardı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder